vaf | vitalogy.de and fans [pearl-jam.de]


.::: 5.10.2005 - Chicago - House Of Blues (Hurricane Benefit) :::.

Offline MineAmI

  • vaf | (In) Thin Air
  • ****
    • Beiträge: 304
    • Geschlecht:Männlich
das wird eine hammershow...Pearl Jam und Robert Plant zusammen auf der Bühne  :o :o :o :o

Soundcheck bis jetzt:

Leaving Here
Fool in the Rain ( With Plant )
Money thats what I want (Beatles)
Naked Eye (full band )


Offline Elrohir

  • vaf | (in)Habit(ant)
  • **********
    • Beiträge: 3.535
    • Geschlecht:Weiblich
  • Carpe diem!
Na, da bin ich auch sehr gespannt. Wie wird da das Set wohl aussehen? Hammer...wenn man da live dabei sein könnte...träum. ;)
Je weniger einer braucht, desto mehr nähert er sich den Göttern, die gar nichts brauchen - Sokrates

Marseille - Mailand - Berlin 2006
München - London - Düsseldorf 2007
Rotterdam - Berlin 2009
Berlin 2010
2x Amsterdam - 2x Berlin 2012
2x Amsterdam - Wien - Berlin 2014
Amsterdam 2017 (EV)
Berlin2018


Offline Charles Everett Decker

  • vaf | (in)Habit(ant)
  • **********
    • Beiträge: 4.695
    • Geschlecht:Männlich
So sah das Set aus (TSIS):

Love Boat Captain, Grievance, Do The Evolution, Even Flow, Dissident, Small Town, Corduroy, Green Disease, Daughter, 1/2 Full, I Am Mine, Better Man, Black, Alive, Save You, Porch

1st encore: Man of the Hour, Hard to Imagine, I Got Shit, Rearviewmirror

2nd encore: Given To Fly, Going To California (by Led Zeppelin) w/ Robert Plant and Strange Sensation, Little Sister w/ Robert Plant, Money That's What I want w/ Robert Plant, Fool In The Rain (by Led Zeppelin) w/ Robert Plant, Thank You (by Led Zeppelin) w/ Robert Plant

3rd encore: Rockin' in the Free World w/ Robert Plant


Edit: sorry, ich hab statt auf "zitieren" auf "editieren" geklickt. Originalposting von DTE ist aber wieder hergestellt. -jobst
« Letzte Änderung: 06. Oktober 2005 um 17:21 von jobst »
"Was wolln Sie jetzt von mir; was wolln Sie!?" (P. Mertesacker 30.06.2014)


Offline Apu Nahasapeemapetilon

  • vaf | Yellow Ledbetter
  • *****
    • Beiträge: 692
    • Geschlecht:Männlich
  • HSV Forever And Ever
Geil. :o
Mal abgesehen von sanitären Einrichtungen, der Medizin, dem Schulwesen, Wein, der öffentlichen Ordnung, der Bewässerung, Straßen, der Wasseraufbereitung und der allgemeinen Krankenkassen, was, frage ich euch, haben die Römer je für uns getan?


Offline bluemoon

  • vaf | Given To Fly
  • ********
    • Beiträge: 2.494
    • Geschlecht:Weiblich
WOW !!!!!! Absolut genial !!!! *auchhabenwill*    :o :o


Offline Stargazer

  • vaf | 1/2 Full
  • *******
    • Beiträge: 1.890
    • Geschlecht:Männlich
  • 4 8 15 16 23 42
 :o

wooooaaahnsinn
I can watch and not take part where i end and where you start


Offline Elrohir

  • vaf | (in)Habit(ant)
  • **********
    • Beiträge: 3.535
    • Geschlecht:Weiblich
  • Carpe diem!
Das muß ich unbedingt haben, so was von geil das Set.... :D
Je weniger einer braucht, desto mehr nähert er sich den Göttern, die gar nichts brauchen - Sokrates

Marseille - Mailand - Berlin 2006
München - London - Düsseldorf 2007
Rotterdam - Berlin 2009
Berlin 2010
2x Amsterdam - 2x Berlin 2012
2x Amsterdam - Wien - Berlin 2014
Amsterdam 2017 (EV)
Berlin2018


Offline jobst

  • Kastanienmädchen
  • vaf | Olympic Platinum
  • ***********
    • Beiträge: 7.190
    • Geschlecht:Männlich
2nd encore: Given To Fly, Going To California (by Led Zeppelin)

Die beiden direkt hintereinander, das hat doch was ;D
Karriere beendet.


Offline Elrohir

  • vaf | (in)Habit(ant)
  • **********
    • Beiträge: 3.535
    • Geschlecht:Weiblich
  • Carpe diem!
2nd encore: Given To Fly, Going To California (by Led Zeppelin)

Die beiden direkt hintereinander, das hat doch was ;D

Ja, hab ich auch so gedacht - könnte man ja dann gut vergleichen. ;D
Je weniger einer braucht, desto mehr nähert er sich den Göttern, die gar nichts brauchen - Sokrates

Marseille - Mailand - Berlin 2006
München - London - Düsseldorf 2007
Rotterdam - Berlin 2009
Berlin 2010
2x Amsterdam - 2x Berlin 2012
2x Amsterdam - Wien - Berlin 2014
Amsterdam 2017 (EV)
Berlin2018


Offline Señor Ding-Dong

  • vaf | Yellow Ledbetter
  • *****
    • Beiträge: 626
    • Geschlecht:Männlich
scheiße, ist das geil
muss ich haben. wie stehen die Chancen, dass wir in den Genuss dieses Konzertes kommen?


Offline Elrohir

  • vaf | (in)Habit(ant)
  • **********
    • Beiträge: 3.535
    • Geschlecht:Weiblich
  • Carpe diem!
« Letzte Änderung: 07. Oktober 2005 um 06:16 von Elrohir »
Je weniger einer braucht, desto mehr nähert er sich den Göttern, die gar nichts brauchen - Sokrates

Marseille - Mailand - Berlin 2006
München - London - Düsseldorf 2007
Rotterdam - Berlin 2009
Berlin 2010
2x Amsterdam - 2x Berlin 2012
2x Amsterdam - Wien - Berlin 2014
Amsterdam 2017 (EV)
Berlin2018


Offline bluemoon

  • vaf | Given To Fly
  • ********
    • Beiträge: 2.494
    • Geschlecht:Weiblich
Wo genau dort finde ich das Review ? Ich seh da nichts vom HOB-Auftritt. ???


Offline michael

  • Administrator
  • vaf | 1/2 Full
  • *****
    • Beiträge: 1.936
    • Geschlecht:Männlich
    • 79PDA7XZ

Offline sefie

  • vaf | Yellow Ledbetter
  • *****
    • Beiträge: 880
    • Geschlecht:Weiblich
  • Oh dear!
Wow! Das ist ja wirklich mal eine Hammershow! Ich hoffe, dass es davon Aufnahmen gibt und die bald ihren Weg an die Öffentlichkeit finden...


Offline Apu Nahasapeemapetilon

  • vaf | Yellow Ledbetter
  • *****
    • Beiträge: 692
    • Geschlecht:Männlich
  • HSV Forever And Ever
Ein Review:

Pearl Jam, Plant get the Led out in Chicago

Thursday, October 06, 2005 11:49:22 AM ET

By Derek Peel

CHICAGO (Billboard) - A thousand dollars is a lot for a concert ticket, but Pearl Jam and special guest Robert Plant justified the price Wednesday during a benefit for Hurricane Katrina victims at Chicago's 1,300-capacity House of Blues.

Proceeds will be donated to the American Red Cross as well as Habitat for Humanity and the Jazz Foundation of America -- none of whom, joked Pearl Jam singer Eddie Vedder, are subsidiaries of Halliburton.

Plant doesn't typically play venues this cozy, nor does he usually serve as an opening act, but he modestly submitted to both changes of pace for a strong 45-minute set composed mostly of songs from his new "Mighty Rearranger" album, plus Led Zeppelin classics such as "Black Dog" and "Four Sticks."

Pearl Jam's two-hour set felt more like a love-in than a concert, with the vast majority of the crowd made up of rabid fans with deep pockets. "It's good to know people still know how to have fun with their money," quipped Vedder.

With only a passing mention of the event's purpose, Pearl Jam stuck mainly to a career ranging set ("Even Flow," "Better Man," "Corduroy," "Black," "Alive"), each song of which had the audience singing along in unison.

As the last date on its current tour, the band looked a little beat. But the fun was ratcheted up during the second encore, as "Given to Fly" segued into its melodic inspiration, Led Zeppelin's "Going to California," which Plant and two members of his band the Strange Sensation performed beautifully.

Plant then stayed on stage for a run through his past, with Pearl Jam as both accomplice and awed spectator. He and Vedder traded verses on Elvis Presley's "Little Sister" and the apt "Money (That's What I Want)" before offering a unique duet: Zeppelin's "Fool in the Rain," with Vedder and Plant sharing a lyric sheet since, shockingly, the latter had never played in concert.

Following a gorgeous take on "Thank You," with Plant's voice in fine form, he and Pearl Jam returned for Neil Young's "Rockin' in the Free World," featuring a rare instance of Plant foregoing his frontman status by strapping on a guitar and playing along at Pearl Jam guitarist Mike McCready's side.

Pearl Jam will spend the next month fine-tuning its next studio album, due early next year via J Records, before beginning a South American tour November 22 in Santiago, Chile. Plant resumes his North American outing Thursday night in Grand Prairie, Texas.

Reuters/Billboard

Quelle

Ich kann mich nur wiederholen: Saugeil. Ich kann's nicht abwarten, diese Show zu hören.
Mal abgesehen von sanitären Einrichtungen, der Medizin, dem Schulwesen, Wein, der öffentlichen Ordnung, der Bewässerung, Straßen, der Wasseraufbereitung und der allgemeinen Krankenkassen, was, frage ich euch, haben die Römer je für uns getan?